Followers

Monday, June 21, 2010

Dia .........

Dia seorang yang baik hati. Dia seorang yang happy go-lucky serta tidak banyak bersuara. Dia sayang akan anak-anak nya terutama anak bongsu nya (oke yang ni perasan).Dia segala-galanya bagi kami. Dia Sentiasa ada di sisi keluarga tak kira sesibuk mana pun kerjanya, Dia tetap akan duduk bersama keluarganya. Saya sayang kan Dia. Hanya Tuhan saja yang tahu betapa sayangnya saya kepada Dia. Dia selalu menolong kawan-kawan, adik-beradiknya yang di dalam kesusahan. Walaupun Dia jarang mendapat kan balasan yang setimpal, tapi saya tahu Dia juga tidak pernah meminta balasan untuk kebaikan yang di lakukan olehnya. Dia sentiasa ikhlas menolong orang.


Saya tahu saya banyak menyusahkan Dia dan membuatnya berkecil hati mahupun marah. Walaupun saya berbuat begitu, tetapi Dia tetap, sentiasa, masih menyayangi saya dan tidak boleh berjauhan dari saya. Kerana katanya saya adalah 'handbag'nya. Kemana Dia pergi, walaupun sedekat 50 meter jauhnya dari rumah, Dia tetap akan membawa saya dan mengajak saya. Dia segala-galanya bagi saya. Hanya Dia sahaja yang paham, tahan dengan kerenah saya. Ke mana saya hendak pergi, Dia akan memenuhinya dengan tiada rasa penat lelah. Dia .......... Sentiasa Dia yang melayan kerenah anak-anaknya.


Siapakah Dia?? Dia ialah bapa kepada 3 orang anak dan suami kepada seorang Ibu yang sentiasa menjadi tulang belakangnya.
Dia ialah ayah saya, ayah kesayangan saya! Saya sangat menyayanginya lebih daripada apa yang Dia tahu.



Zulkifli bin Mohd Noor


"Abah ... Adik nak mintak maaf if adik selalu buat abah marah, selalu buat abah sakit hati, selalu jadi annoying and spoil brad. Walaupun adik macam tu, tapi adik tetap sayang abah tak kira apa pun yang terjadi. Terima kasih abah, sebab tahan dan sanggup melayan kerenah adik ni. Mummy, akak, abang pun tak sanggup nak layan adik seperti abah. I love you so much, abah ♥"




A Dad is respected because he gives his children leadership.

A Dad is appreciated because he gives his children care.

A Dad is valued because he gives his children time.

A Dad is loved because he gives his children the one thing they treasure most – himself.

HAPPY FATHER'S DAY, ABAH.



The End ~ ♥

No comments:

Post a Comment