Followers

Monday, March 8, 2010

Driving Class

Hai hai hai. Hoi hoi hoi. Hui hui hui. Haha ^^


Eheemmmm! Eheeemmmm! Assalamualaikum :)


Macam mana nak start ekh? Tak payah start lah ekh, aku terus cerita je ok? Hehe. Macam ni ceritanya, hari ni aku pergi belajar kereta. Actually bukan belajar lah tapi buat ujian QTI. Apa tu QTI?? Korang tak tahu ke? Hadoi laaa, kenapa korang tak tahu meyh? Kesian sungguh! Haha. Biadap lah kau Fatin! Ngeee! :D


QTI = Quantity Total Income


Haha. Menipu lah tu kan. Tak lah, sebenarnya QTI tu ialah ujian yang nak menentukan sama ada kita layak ke tidak untuk di uji oleh JPJ untuk mendapatkan lesen P. Whoaaa! Tak sabar lah nak JPJ. Kalau lulus boleh bawak kereta pegi mana-mana yang aku suka. Kawan-kawan pun nanti suka sebab dia orang boleh menumpang aku. Haha. Jangan marah ekh korang, statement tipu je ni :) Ok ok, aku nak start cerita pasal ujian memandu aku ni. Ready ok korang!











Satu














Dua
















Tiga












Once upon a time, there was a cute girl who live in Malaysia.................................


Jangan merapu lah weyh tulis blog! Cepat cerita!


Haha. Ok ok tak merapu lagi. Macam ni, kelmarin (6 mac 2010) aku message dia (ejen memandu aku)


Aku : weyh, boleh belajar kereta tak hari isnin?
Si Polan : boleh, terus buat QTI.
Aku : gila ke apa?? aku tak hafal jalan lah!
Si Polan : jangan nak leceh lah. isnin buat QTI terus tauu! pukul 2 orang amek.
Aku : ok lah ok lah (sambil terpikir kan siti)
Si Polan : ok set!


Korang tertanya-tanya kenapa aku terpikir kan siti masa tu?? Sebab aku tak ada kawan lah nak pergi belajar. Tu yang aku teringat dekat dia tu. Heee. Tapi hampeh, dia tak nak juga pergi. Kenapa?? Sebab dia dah tawar hati dengan ejen kita orang tu. Haha.
Lepas je aku message dia (ejen) aku pun hangin lah kan sebab tiba-tiba kena buat QTI. Tapi tak apa lah, aku terus kan juga usaha buat ujian tu. HUH!


Hari isnin, mula lah rasa risau tak tentu hala. Hadoi. Nak tunggu pukul 2 tu, punya lah lama! Sementara tunggu tu, aku pun tidur je lah. Tak ada kerja lain. Haha. Akhirnya sampai juga pukul 2 yang aku nanti-nanti kan. Tapi apa yang berlaku?????????
Dia (ejen) datang lambat lah pula! Dalam hati aku dah macam-macam aku bebelkan. Macam mak nenek dah. Huhu. Tepat 2.30 petang dia sampai depan rumah aku. Fuhhh! Akhirnya sampai juga mamat ni. Engat kan dah lupa jalan dah. Hermp.


Sampai je dekat PLMI tu, jantung mula dup dap dup dap macam ada orang tengah ketuk dram. Tapi aku tabah kan hati pergi juga buat ujian tu.


Ok ok, straight to the point aku gagal masa ujian bukit, parking tu semua. Haha. Terus pak cik yang buat QTI tu cakap, awak duduk dekat bawah, nanti kita buat jalan raya pula. Ok lah kan. Masa jalan raya tu alhamdullilah semua berjalan dengan lancar. Tak ada yang tak lancar pun. Kereta pun tak ada nak termati. Nasib baik dia (pak cik QTI) bagi lulus tau! Sayang pak cik tu lah! Haha.


TERIMA KASIH BUAT PAK CIK QTI TU KERANA TELAH MELULUSKAN SAYA. SAYA BERJANJI AKAN BELAJAR LAGI DAN LULUS DALAM UJIAN JPJ NANTI ^^


So moral of the story is :

Fatin lulus ujian memandunya dengan gembira sekali. Hahaha
Sorry lah kalau cerita tak berapa nak best sebab tak tahu macam mana nak best kan dia :D


Nak post tu je. Esok aku belajar kereta lagi dengan siti. Nanti aku post lagi ok. Mana tahu ada gambar pula kan :)

Bubbyeee!!!

No comments:

Post a Comment