Followers

Friday, November 26, 2010

Bermula lah sebuah kisah....

Assalamualaikum.

Lama sudah aku tidak meng-update blog ni sebab busy dengan belajar, belajar dan belajar (tak ada lah belajar sangat, main je lebih). Bila dah lama tak update blog ni rasa macam tak tahu dah nak tulis apa dalam ni sebab terlalu banyak cerita sepanjang aku meninggalkan blogspot. Kesian blogspot rindu aku (aku tahu kau tipu!). Rindu juga nak ber-blogging ;P


Mana nak start ni?? Tak tahu nak cerita yang mana satu......

Ok. Mula dengan tarikh keramat aku lah boleh?? ;)


Tanggal 20 bulan 10 tahun 2010 hidup aku dah jadi DOUBLE ^_^ Masa tu pukul 20:10 (24 hours). Mula-mula malu-malu juga lah. Macam kucing dah ter-ngiau-ngiau dekat cafe kolej aku tu. Last-last aku terima juga. Tak tahu macam mana boleh terima. Sayang punya pasal kot *_^ Masa tu terpinga-pinga juga lah, betul ke mamat ni kan. Ke main-main. Sekali betul so aku pun on je lah. Gataiiii ;)

Mesti korang tertanya-tanya kan kenapa semuanya aku tulis ada 2010? Maklum lah, sejak aku duduk belajar dekat Melaka, Melaka kan negeri yang maju (maju ke??). Korang tak kan tak dengar radio or tengok kotak kaca yang gerak-gerak dekat rumah korang (TV) pasal Melaka maju? Tak tengok? Kuno lah you all ni. Benci I tau, dah lah I stay Melaka sekarang. Pada tarikh 20.10.2010, jam 20:10 Melaka telah di isytihar kan sebagai Melaka Maju dan telah menjadi tarikh keramat aku dan si jejaka pujaan

Konon cun, cantik, handsome, comel, kacak semuanya lah tu pilih tarikh tu padahal tak sabar nak tuttttt... (Top government secrete) :D

Si Gadis merajuk dengan Si Jejaka :(

Si Gadis bahagia bersama Si Jejaka

Ahhhh! Sudahhh! Tamat cerita pasal si jejaka dan si teruna. Ehh! Si teruna lak, si.... Sang kekasih perempuan kita panggil apa erk? Tak tahu lah. Hentam je lah... Tamat lah sudah cerita dongeng si gadis dan Si Jejaka..... *THE END*


Pada tanggal 8 November 2010 kalau tak silap aku lah kan, final exam aku start. Nervous juga lah bila nak dekat tarikh tu tapi aku dan yang lain-lain masih stay cool lagi. Siap boleh main-main lagi time belajar semua. Haihh. Apa nak jadi kitorang ni kan? Biasa lah budak baru masuk kolej, memang lah main-main lebih ;) Esok nak jawab paper, malam tu baru nak baca buku, belajar, selak buku semua. Bukan main lagi tak tidur sampai lah paper start (time jawab mengantuk tak ingat weyh! Terkeluaq ayaq liuq basiq saya tau!). Mula-mula start final, one week one paper. Masuk week yang kedua pun macam tu juga. Satu paper juga. Sementara nak tunggu paper seterusnya, aku balik JB, rumahku syurgaku. Tapi satu apa buku pun aku tak bawa balik.

Then balik je Melaka semula mula lah gabra nehiii... Menggletat macam ulat gonggok kat hostel aku kena air panas or air sejuk :P Time tu mula lah nak belajar sampai pagi. Senang cakap setiap kali ada paper, memang aku tak tidur lah sampai ke pagi. Kadang-kadang tu tidur 2 or 3 jam je. Konon belajar lah kan tak tidur sampai ke pagi. Belajar dekat bilik TV, mana satu yang akan menguasai minda kita dengan lebih banyak? Mesti lah flat screen TV kolej aku tu kan? Sambil belajar sambil kuikuikui kahkahkah (gelak sakan) macam mana nak masuk semua apa yang dah belajar.


Belajar dan bergolek? :D


Belajar dan bergambar? Boleh lah :D


Belajar dan belajar bersungguh-sungguh


Tadi 26.11.2010 baru lah habis paper aku. Paper aku semua sekali ada 5 paper. Paper Introduction to Business, Fundamental to English, Information Technology Fundamental, Business Mathematics dan yang terakhir paper Financial Accounting 1. Kesemuanya senang-senang belaka (berlawanan). Haihh. Sampai tak terkata lah senangnya. Adi Putra pun boleh jawab sambil makan kuaci tau.

Bila dah habis paper, hati punya lah suka, gembira, happy dan sama maksud dengannya. Tapi bila duduk melepak dengan kawan-kawan dekat bilik hostel, baru lah terfikir TAKUT KENA REPEAT. Ok, bila fikir pasal tu memang menggigil bhaii kaki. Hopefully tak ada lah sesiapa yang repeat. Amin......

*Confirm ada punya yang repeat paper. Tengok lah nanti. Grr ~

Now dah balik rumah tak tahu nak buat apa so aku update lah blog aku yang bosan ni. Tehee! Tu je lah buat masa ni. Nanti kalau ada masa, insyaAllah aku akan update lagi.

Tungguuu ..........

No comments:

Post a Comment